PSICHOLOGINIAI SPRENDIMAI

PSICHOLOGĖ-PSICHOTERAPEUTĖ INDRĖ VAIDELIENĖ

KELIAS Į SAVĘS PRIĖMIMĄ

Daugelis žmonių, kurie kreipiasi profesionalios psichologo arba psichoterapeuto pagalbos, išsako apie žemą pasitikėjimą savimi ir norą jį padidinti. Jie tikisi, kad tai padarę taps laimingesni ir jų gyvenimas pagerės. Taigi, viena kryptis, kuria dirbama – mokomasi priimti save. Priimti save, kai susiduri su iššūkiais, neigiamais įvykiais, jausmais ar savo ribotumu gali būti labai sunku. Tokiais atvejais dažnai žmonės užsiima savigrauža, savikritika, net savęs baudimu ir pamiršta savęs priėmimą ar palaikymą.

Kaip padėti sau priimti save tokį, koks esi? Ribotą ir netobulą…

  • Apsispręsti mokytis priimti save. Tai svarbus žingsnis pradedant keisti santykį ir elgesį su savimi. Tai lyg sąmoningas ketinimas stengtis elgtis taip, lyg siektum šio tikslo.
  • Duoti sau laiko suprasti – kas tu esi? Kitaip tariant, pažinti save. Kokios tavo stiprybės ir trūkumai? Ko tu nori gyvenime?
  • Džiaugtis savo stiprybėmis. Kuo dažniau remtis ir naudotis savo stipriomis pusėmis. Jei pastebėsite savyje gerus dalykus, tai atsvers trūkumus. O tai, kad nesate tobulas – visiškai normalu.
  • Nuraminti savo vidinį kritiką ir atleisti sau. Žmogui labiau reikia palaikymo ir supratimo nei kritikos. Kritika gali žeisti, ypač, jei ji hiperbolizuota. Klaidos ir netobulumas – tai gyvenimo dalis, jos duoda galimybę pasimokyti ir paaugti. Raminantys žodžiai (“aš padariau tai, ką galėjau”, “tai yra viskas, ką aš galiu padaryti”) padeda susitaikyti ir nespausti iš savęs to, ko negali padaryti ar duoti.
  • Būti geru sau. Neskriausti savęs nei mintimis, nei darbais.
  • Nelyginti savęs su kitais. Neverta lygintis su kitais, nes nėra dviejų tokių pačių žmonių su tais pačiais genais, su tokia pačia patirtimi ar augusio/gyvenančio identiškoje aplinkoje. Prasmingiau lyginti save iš praeities su dabartiniu savimi. Koks buvai? Ką pasiekei? Ko dar norėtum siekti? Ir pasiekimais nepamiršti pasidžiaugti.
  • Būti tokiu geru, koks gali. Visi žmonės riboti ir lūkesčiai kartais gali lenkti ribas. Todėl darykime tai, ką galime ir būkime tokie geri, kokie galime!
  • Keisti tą, ką gali. Kai kurių dalykų pakeisti ar sukontroliuoti neįmanoma, todėl naudingiau savo energiją nukreipti į dalykus, kuriuos galima keisti.

Savęs priėmimas išsprendžia daugelį problemų. Žmonės labiau priimantys save labiau pasitiki savimi, geriau save vertina, efektyviau valdo savo gyvenimą ir yra laimingesni.

Gerumo!

Psichologė-psichoterapeutė Indrė Vaidelienė

Reklama

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Connecting to %s

Informacija

Paskelbta vasario 11, 2018, paskelbė kategorijoje Paslaugos ir pažymėjo , , .

Navigacija

Reklama

Straipsniai

Follow PSICHOLOGINIAI SPRENDIMAI on WordPress.com
%d bloggers like this: